Wednesday, January 02, 2008

Abang's pre first day...


aku siapkan abang, sirman siapkan gegirl. wpun aku ajak dia mandi sekali, mapuih dia x nak. told u, mentang2 dah ada daddynya, x pandang dah dia kat mak nye. aku pegang tangan sirman pun dia merajuk cam nak roboh muka ok!


pas je breakfast, terus ca alit but, 705 kitorg dah kuor umah. gila awal. sek agama abang starts at 730am only. Tapi the kelakar part was, napa sunyi sepi je sekolah dia ni. jumpa makcik cleaner sekolah, dia ckp sekolah mula arini at 8am tp bukan sessi belajar, utk bayar yuran jer. Astaga!!! camne le aku ngan sirman leh alpa menda ni. Kalo kutahu, lagi lambat aku bgn n terus ke sek gegirl je, sek agama abang later petang pun bley pergi.

Udahlah mata aku x ckp tido ni, dpt lelap 2 jam jer.

So Sirman ajak seround lagi bfast kat mamak near Tmn Jaya. budak2 dah makan so makpak nye bedal nasi lemak cinonit sorang 2 bungkus! Pi balik sekolah, mmg kompem takde orang, except sorang 2 cikgu baru datang. settle segala yuran, cepat2 cabut gi sekolah gegirl lak. by 820am dah ada kat sekolah adiknya.

Hallo! pi sekolah agama abang takkan x geti2 maknye kan..

N selamba rock je ustazah tu cakap mmg le smlm new year patut sekolah bukak utk pembayaran yuran, but 'kami malas lak nak bukak, so tu yang x bukak opis yday'. eiii..aku cubit2 gak ustazah ni.

abang will set 1 exam tomorrow, ada 2 kelas A or B, kompem anak aku dok kelas B lah. dia mana ada b/ground tadika jawi bagai. alip bata pun dr toknek ngan aku je yang ajar basic sket.

tu le satu bodohnya aku hal abang pg tadi, beria siapkan dia tp takde org sekolah lg rupanya ek...

n ada lagi satu incident kat sekolah gegirl plak...

aduh! pesal le mak ko ni bang...adakah kerana kepulangan Sirman buat aku nya 'plan' tunggang langgang.

9 comments:

Ziana said...

hahahahhahaha
byk benda nk gelak!!

1. nih sure mummy nye yg xcited pi skool??

2. memula tgk pic...x baca ape pon...dlm hari..mesra nye gegirl amik pic ngan cikgu2 kat situ...skali baca... alamakkkkkkkkkkk.....kakred daaa!!! hehehehe...sowi kak... sbb akak pakai spek..nmpk ala2 cikgu gitu!! comel ek..

3. ape nih kak?? asal tetibe planning sume hancus?? takan sirman dah ade dpn mate sume schdule lupe? hehehe

4. haaa copek copek..ape lak incident gegirl... x sabo nk baca nih!
:P

ita.itu said...

elok je ngk kak red pakai tdg..hehe...jubah x nak try ke kak..ngeh..ngeh

Mrs.Sheikh said...

OO..Abang duduk cam rockersss...hehehehehe

Lestat said...

Selamat Tahun Baru 2008..yay!!..Selamat Kelam Kabut juga..hehehe

what everr said...

huuuiii..mcm ner leh lupa kak oiii..saya yg tak terlibat langsung dlm hal sekolah pun leh tau bila sekolah start,bila nak g bayo yuran...

ni sure sirman daa buat apa2 kat akak,then deria ingatan akak daa terabur..hahahahahaaa...

kak,
rupa akak pakai tudung tu mcm cikgu sekolah tadika lak..kalo kena ngan spec bingkai itam sure melettoopsss..

hahahahaaa..jgn mare kak~

MOLY said...

alahaiii .. siannya mummy ku. sumenya dah tunggang langgang ...


lexx .. lexxx .. be kool ..
compem mummy x sabo abang nak masok skolah nih

:D

Red Mummy said...

ziana - sbb aku pakai spek ke sbb aku pakai tudung? ko kannnn

ita - wui ko...nenanti leee

husna - akak sound dia br dia nak behave, lupa kat mana dia gamaknya

lestat - terima kasih ngan ucapan kabut anda juga

mika - aku excited la mika. cikgu tadika yang garang je sesuai akak ko ni...

ly - ingatkan tetiap taun sekolah bukan bukak sehari selepas new year ke...

bengong tollah

Anonymous said...

comel seh mummy pakai tudung,cm muka cikgu skol jek..hekhekhek,,

Mama_Nofal said...

sunguh rilex jwpn ustazah tsebut..