Wednesday, January 23, 2008

Kisah adik adik bloggers...

aku kesian kat seorang adik ni
dia sangatlah seorang yang tidak kukenali sangat
aku x rapat pun ngan sapa2 in the blogging world
just hi jumpa takat tu je lah


ada yang cuba nak sharing the problems, situation tapi takat2 tu jer yang aku leh dengo
coz i tried not to get involve wt them so much
aku tidak berminat
coz byk garam yang aku makan takde yang rasa manis, semua nya masin
jadi baiklah aku dengo and oh ok ok gitu


tp utk adik sorang ni yang ilang kawan dalam diam
kawan yang sama susah payah dah mula idung tinggi bila dapat tanduk
sedangkan si adik ni lah yang bersusah payah menaikkan dia
kalo x merempat la engkau kat sana


aku pun tak tau nak cakap apa kat kawan dia coz
kenal sgt pun tidak
memasing lebih kenal each other
but i know both of them lah


ketaranya yang sana tu mmg dah berubah
tapi yang sorang ni dilampiaskan darjah sombongnya
alo adik adik
susah sok jangan carik kawan la


nak cakap pun dedua dah beso piang
tapiaku kesian
kesian yg kat sini pasal dianiya and jadi hamba kawan
kesian yang kat sana pasal lupa kan kawan dia tu


setelah 2,3 orang kawan aku pun cerita menda yang sama
mula2 dia ym, kaco tepon
ajak jumpa
nakkan 'link'


br ni aku tersedor
kerana nak menumpang kemasyuran redmummy yang tak seberapa ini
jadi dia perlu selalu jumpa aku supaya readers aku terpa blog dia... oh camtu ye?
kepada adik yang sedang berduka lara itu, akak pun terkesima dik
coz akak pun mangsa keadaan
kita pun dedua mangsa yang benornya
keje dia duduk order, yang bayo makan minum pun kita
mana nak sangka kita kena pau hidup hidup
hehehehehe


ini buat aku teringat kat entry aku yang dulu2 tu
december to be exact (ha dig dig!)
entry yang ada mangkuk semaon datang YM tetiba confrant ingat aku mengata dia lam entry aku tu satu2nya budak yang buat aku benci nak kenang
selama ko makan ngan aku seposen pun x penah ko keluar
and ngan jahat mulutnya leh terpa aku


kurang ajar. sampai sudah aku kenang ko sebagai 'jahatnya' adik
ingat ko ala2 tomboyish aku kuasa nak eran
semua orang ko nak gaduh la
ngan XX, XX yang tak kenal ko pun ko bley nak buat kes


mmg payah nak cerita lam blog bila ramai yang baca
tapi LANTAKKAN
readers, x yah judge me on this
ini blog aku, hak aku
tak suka kalu, paham2 lah


aku bercerita utk aku baca tapi korang pun nak baca
so bila dah baca, jangan jadi lalat dan anonymous
Commentator XXXXXXX mesti nak bukak mulut
aku rasa ko x yah ckp apa2 coz aku dah masak ngan cara ko
kat blog aku kan main lagi ko sound2 aku kan
tp kat blog laki aku bukan main lagi very friendly


pendek cite, blog ni bukan buat suka ada gak duka
tapi takper, sok public holiday...horey!



19 comments:

Anonymous said...

bertaun saya baca blog awak red mummy, saya tau siapa yang awak maksudkan.

saya follow semua kisah dalam setiap entry awak

kepada adik yang jadi mangsa, tuhan akan membalas budi baik mu

kepada adik yang lupakan kawan, bela boipren ke dik?

kepada yang memekak di YM yang tak pernah keluar seposen, dia ada di Mesia rupanya ye.

my 10cents.

Anonymous said...

mcm2 ek..dalam blog pon nk bergaduh kan?

Anonymous said...

kak red,

i'm a silent reader on your blogs. some like to share, some like to write,some like to read,some like to do both. but there's many types of orang kat dalam dunia for you. i think your blog best, your personality pun. So be yourself. Ala manusia pun buat silap. Saya pun buat silap.

ps:3rd comment on your blog after reading your blog daily.and saya paham post nih~ mati la peminat setia.

Anonymous said...

woooppss....tumpang lalu......burrppp Alhamdulillah

Anonymous said...

Haha. Lucu giler.. Ade gak this kind of issue eh?

Anonymous said...

salam kak red,

saya dah bertahun jadi pembaca senyap blog kak red ni, saya dah baca dari 1st entry sampai la last entry ni, saya tahu sape yang kak red maksudkan tu......... saya ada juga menyinggah blog dia tu pun saya jumpa melalui blog kak red la....and saya terperasan macam ada something wrong la ngan ur relationship with that 'adik' kan.... tak sangka kan bukan main baik lagi dulu..... ikut kemana kak red p kan.... rupanya ada kepentinga sendiri rupanya......sabor jela kak red..... ramai manusia camtu skrg ni... anyway bo layan jer ngan orang camtu........ semoga kak red cepat sembuh.......

Anonymous said...

hi... hehehe itulah namanya dunia blog. Yeah.. cara akak tak involve so much with blogers tu kira langkah yg terbaik.

Well nama pun dunia maya, macam-macam ada.

anyway, tak semua yg macam tu. saja je nak share dgn you guys.
Dah bertahun-tahun i ada blog and amatlah bersyukur semua kawan maya dah jadi cam adik beradik. sama susah n sama senang. saling bantu membantu.

Sebenarnya tak kiralah dunia maya ke dunia realiti ke... semua jenis orang ni ada. it just that how we handle them.

Anonymous said...

alamak tuan blog.. mahap terpost banyak kali... haku idak le perasan

Miss Reen said...

dear kak red,
i understand how u would feel biler orang menggunakan 'keglemeran' kiter utk menjadi sesorang..
nak nak lg selepas itu..dier menikam kiter...mesti sakit bukan?
kpd 'adik' itu.. sabar lar..
kejadian yg sama juge penah berlaku kepada saya..
it happened to me for many times..
sampai i feel so heartless abt things call 'friendship'..
i dun hv many fwens.. and i appreciate all the fwens that i hv now..
berhati-hati biler memilih kawan..
krn ada kawan yg akan menjadi lawan..

*persal aku jadi so sad biler baca entry nih..? uhuks..:~

Red Mummy said...

...pastu aku terpikir

nama yang komen utk entry ni sumenya very the jarang2 kudengar..
except si heartless n nono ni lah..

this issue mesti korang rajin kan mengomen kan..

i didnt mention any names, so ikut korang la nak agak2 sapa, i will not reveal the sipolans or sipolan...

it could be wrong to u.

Red Mummy said...

faizal tol tu, lama tak nampak diorg dah kan...aku pun nak tanya ko gak, ko kalo jumpa diaorg, kem salam le kat dema ye.

what everr said...

hai...
semua entry akak saya daa abih baca..start thn 2005..
saya xberani nak tuduh saper & saper...

biar jelah org itu..
sbb kita semua kena percaya yg baik dtg dr-Nya..dan sebaliknya adalah dtg dari kita...

Red Mummy said...

mika

baca lah dengan tenang hati...

Anonymous said...

sy mcm ter pk bape org itu..
nape jd cmni..
relax k mummy..
muahhxx..
tkcr!!!


jgn stress sgt,u tu tgh dmm,, nti bertmbh worst lak..

jgn lupa mam ubt k..
nite..

Ceera said...

oh, saya malas nak pikir sapa2... hehe... tapi kakred sabor ajer, lantak dema la nak jadi menda ye... asal life kakred tetap maju kehadapan gitu...

hip hip horeyyyyyyyy... besok coti...

izal said...

aik kak red...entry ni ado balik...why why why? (ala2 rafidah aziz ckp)

Faizah said...

byk bersabar dgn org cam gini..suka ambik kesempatan kan..ada sikit gangguan nampaknya..mari kita tengok sampai mana dia leh pegi..

iN@ said...

emm..
kemarin buka ade,
smlm buka dh xde..
hr nih ade blk eh..
hehe.
-no comment-
bleh x gini?? =)
tp sy prasan sesuatu, kt link tuh dah tukar kan?

Anonymous said...

saya ni pun mmg hari2 baca blog kakred...tp br hari ni terperasan citer ni.hari tu dh baca, tp xdpt nk agak kakred tujukan pada sape,br hari ni perasan...
haiya..saya ni naik beskal, tu yg lambat smpi tu..xpe la kakred, kakred sabar je la..kt dunia ni susah nk carik kawan yg betul2 kawan.yg sanggup nk bersusahpayah dgn kita.hanya nk menumpang kesengan kita saja.biar la dia dgn dunia dia...