Sunday, January 27, 2008

Makyung...

we ve been booked by our neighbours to watch this theatre, Makyung Terjeli2...apa ke tajuknya aku lupa lah... Makyung Endeng Tejeli!

kitorg lambat gila sih, sirman drove cam bawak ferrari jer. sat petang balik from MV aku bantai tido sampai Maghrib apa lagik kelam kabut la siap mandi segala bagai...

Sampai Istana Budaya ngam2 5min before the show starts and we quickly took our tickets from them and cabut makan kat cafe istana budaya tu, sepinggan share ngan sirman. macam lipas kudung nya makan.

Show dia camne ek...show ni lama gila, 2 stgh jam, x de break langsung! sirman cakap kalo ada break harus la hall jadi separuh jer. aweeee aweeeee mung bla bla bla (awe is awang, org kelantan kat sebut awang - awe) ...gitu le sume dialect kelantan pattani dah kuor.


Memula very the boring tollah, nak kuor kena merentas stage, ater camner. break pun x der, wpun dah lapik perut yg ala lipas kudung, nak x nak kena gak khatamkan teater ni. Awal2 part masyallah, sangatlah siksa, mata sirman dah kuyu2....yang 3 org lagi tu aku tengok cam terpaksa je layan.

aku x kisah kalau sirman x nak ikut, coz dia bukan lah pencinta teater yang over cam aku. tp since he wants to qada the moment yang dia x dpt teman aku tiap kali dia x de dulu2 tu, dia layan la jugak wpun mata mmg dah ngantuk. but sib baik lah, tettengah part ada lawak jenaka lucu, gelak gelak.



sbb ni last minute invite aku x sempat nak carik baju baru, bantai la...sirman banyak baju baru, sume Texas mari..ngan kasut nya bagai... Show ni bukan dalam main hall yang beso tu, this is the second theatre set i guess, kecik sket lah..bley la muat 200 ke 300 org kot. full house, sapa2 yang x de ticket berani mati nya leh tunggu kat luor ye, kompem leh mausk dalam. baru ku tau.

sebab byk part yang membosankan, aku ber YM sentiasa sampai naik kong kalikonglah YM aku. yes dalam dewan ni ada line yer, x cam main hall masuk je sume segala bersamamu, celcom, maxis jgn arap ler leh tembus.


btw, jiran tetangga aku invite tengok teater ni tp kita bayo ye ticketnya, bukan main free2 alang jer... agak2 bertanya lah sket kalo orang ajak tengok tu, kadang2 org x cakap direct ko kena bayar tiket but paham2 la. sume nak makan free jer, Tok Ti pun kayap.

finally habis gak teater ni, overall aku bagi 5 over 10. next feb ada best teater, mintak2 ada peluang utk pergi tengok. kalau sesapa nak join boleh moleh, tapi bank in duit dulu kat member gua jiran gua, kirim2 air liur x main yer.


Jiran tetangga VA ku, they probably blog bout it, i know Beruang Madu did the entry already, kindly pls jump to his blog. Oh Yes Doctor Shah pun ada buat entry bout the show, pi la jenguk..details gak la dr aku nye hehehehhehe. Thank you neighbours and Johan Kingkong too. we went to Hajris later after that, sambung nganyam ketupat lah babe..apa laik.


Yada yada.....

1 comment:

Anonymous said...

Uncik Sirman,

May I suggest something? Hee.

Ape kate kalau Sirman match your style with a caddy cap instead of the normal cap? Macam ala-ala golfer gituk. I'm sure you'll look good! :)