Monday, January 07, 2008

White shoes...

for the first weekend, Fifin my helper basuhkan semua kasut sekolah anak2. But that will be the first and the last.


Starting this weekend, dedua kena masuk bilik ayo belajar basuh kasut sekolah memasing.

Gegirl didnt go to school today, she s still having her flu and caugh, so baik x yah pi sekolah. Besok pun mbe skip lagi coz i want her to have a good health in the school.


Gegirl dah ada ura-ura x nak pi sekolah, dek 2 pagi berturut2 menangis maknya tak tunggu depan pintu kelas. She s not excited at all, suruh susun baju sekolah pun x nak..camne ni.

I finished my meeting at central's office right after 530pm, so i told sirman i can pick up abang. Hujan lebat betul.


aku antara mak yang bersidai kat pagar sekolah, 10min later, pagar sekolah abang yang berkatup penuh ngan mak bapak students. Bukak je pagar, macam masuk kedai big sales, menerpa semua orang ngan payung memasing nak amik anak kat pintu kelas coz hujan, they hv to stand at the corridor.

See lar how is my luck tomorrow.

Cos my first day in the office went quite well, but ada gak yang buat aku makan ati. halahai.

Dear frens and readers yang anto YM during office hour - aku x de access over YM waktu keje, so if u keep sending msgs, u may not get any reply at all, bukan pasal aku busy ke hapa but aku mmg x online. N malam lak mmg malas nak online, it s my family time. wkend je kadang2 aku dok lam invisible. The best is, drop me an email. thanks.

8 comments:

Mrs.Sheikh said...

bang,
tolong kapurkan kasut akak sekali boleh?
:)

Miss Reen said...

rajinnye dierorang..so sweet...
elok la redmummy ajar dieorang awal2 lagi camner nak cuci kasut..camner nak kapur kasut...

Ziana said...

gegirl dh x xcited?
tp kapur kasut sure dia suke kan?
:)

ok kak..
we ols paham akak bz skang nih..
xpe..janji entry ade..
:)

aRa RaMaDhAn said...

cute tgk diaorg kapur kasut...bgs gak ajar dr kecik kak..

teringat zaman kanak² i lak..Agagagaga...

cepotet said...

suwiiiiiitnya tengok derang kapur kasut. cumel sangat!

kak red ni bagus btol la. bleh keje, bleh jaga family. respek.. respek..

Najib Ariyan Ali Basha said...

alahai...tak tahu apa nak kata...sedih sayu bangga semua ada... bagus betul pengorbanan mak bapak zaman sekarang, pegi berantor balik berambik... kalau zaman aku dulu, first day jer mak aku bertunggu tangga, hari kedua kalau ko merengek mintak tunggu memang makan penumbuk sedas dua lah jawabnya.

Gegirl tu kena umpan rasuah pujuk sikit apa mende yg dia suka sangat bersama janji janji manis mak bapak dia...mungin sejuk hati dia...

Okidokisan said...

kat lantai tuh..brp kali akak kena lap lepas depa semua settle kapur kst tuh eks?

hehe..

Red Mummy said...

lantai ada menceceh2 bekas kapur ek?

rasanya takde, tp kalo ada aku rasa fifin dah settlekan..

aaaaaa

penat laa