Thursday, January 31, 2008

WAU - Week 5

Assalamualaikum Kak Red,

Saya nieh silent reader blog Kak Red, nun jauh di Dubai UAE ... jadinya akak mmg laa tidak kenal ngan saya kan .. cumanya saya mmg berharap sgt kalau akak dpt nak tolong saya untuk mewar2kan tentang kehilangan kakak saya yg tersayang nieh .. namanya Norzila Ibrahim .. keluarga serta teman rapat panggil dia Uji .. umur 32 tahun .. dulu dia belajar kat SEMESTA Pahang, ITM Melaka dan ITM Shah Alam (skang dah UiTM la kan).. penah plak bekerja dengan TimeCel .. ditakdirkan 3 tahun lepas dia keluar umah dan memberitahu hendak pegi membeli barang di Klang ... dan terus tiada khabar sehingga kini ...

Walaupun kami sekeluarga sudah membuat laporan polis, malangnya ketika itu pihak berkenaan seolah2 acuh tidak acuh sahaja utk mengambil report berkenaan .. dorang bgtau kakak saya sudah dewasa, matang dan boleh membuat keputusan sendiri .. malah ketika itu kami sekadar buat report, setahun kemudian dorang telefon saya and tanya dah jumpa ke belum kakak saya tuh .. boleh plak dorang bgtau dorang nak tutup report tuh sbb takde apa2 update .. saya pun tatau la nak cakap macam mana lagi ..

Insyaallah mmg takde masalah apa2 antara kami sekeluarga dengan kakak saya nieh .. malah sebelum keluar waktu pagi terakhir tuh, dia sempat gelak2 and ketawa .. ayah saya siap antar dia lagi ke bus stand berdekatan untuk menunggu bas .. jadinya bila dia hilang begitu sahaja tanpa khabar berita, mmg tersgt la risau dan sedih kerana tatau kehidupan yg dia lalui selama 3 tahun nieh .. entah hidup .. entah sudah meninggal dunia ..
Penah juga minta bantuan drpd org yg pandai agama serta saudara yg mencuba utk mencari kakak saya nieh secara jauh .. masing2 memberitahu kakak saya telah dikenakan ilmu, lupa keluarga serta jalan pulang ke rumah .. Wallahualam .. Selama 3 tahun nieh , kami sekeluarga hanya mampu berdoa dan bertawakal kepada Allah agar kakak saya pulang juga ke rumah satu hari nanti ..

Harapan saya, harap2 dengan blog Kak Red nieh dapat la memberikan walaupun sedikit informasi demi mencari kakak saya nieh .. jutaan terima kasih saya ucapkan terlebih dahulu utk Kak Red serta warga blogger yg sudi hendak membaca luahan saya ini ..

P/S : saya juga penah membuat entry khas utk kakak saya ini .. http://zetty0409042006.blogspot.com/2007/11/warkah-buat-kak-uji.html

Terima kasih.

(Rasa macam skima sgt plak ayat2 dalam email nieh .. tgh sedih tapi bila baca balik macam kelakar plak .. tapi tak kisahlah kan, janji message tuh sampai kepada semua:) )





4 comments:

viruspadu said...

gambar kak uji tu blur... erm...

kesiannya...

harap keluarga dia bersabar dan terus berusaha mencari

Ziana said...

sgt sedih baca entry kat blog dia...story dr kecik smpi yg latest..

hope kak uji or kwn2 nye ade terbaca kan? atleast ade kaba berita..

buat yatie, byk² bersaba and sesame laa kite berdoa moga kak uji or kwn terdkt dpt bg info..

Zetty said...

Kak Red, terima kasih bebanyak kerana sudi utk mewar2kan email saya kepada warga pembaca blog kak red .. jasa kak red serta pembaca yg lain tersgt saya hargai .. hanya Allah yg dpt membalas jasa kalian... tqvm.

Anonymous said...

kak yatie..saya bersimpati dgn kehilangan kakak tersayang..saya juga mempunyai seorang kakak..membesar bersama2..walau macam mana pun hubungan kami..kasih sayang tetap utuh..
saya harap pencarian kak uji tidak terhenti di sini..luaskan pencarian menerusi media2 lain..Insyallah,akan betemu kembali..

harap kak yatie tabah dan jangan putus asa..selagi terdaya cari la dia..untuk mengubati rindu di hati mak ayah dan keluarga..