Tuesday, October 23, 2007

Bersama Mak Merah - Sorotan 7

dear mak merah...

saya tak tau nk luahkan pada sape..sbb sy rs kengkawanyg ade xmemahami diri sy ni..huhu..dr luaran org tgksy happy je..tapi dalam hati sy ni terpendam sebuahkedukaan..pedih..ngilu..semua ade...


umur sy 26thn..berbadan agk besar jugakla..macamDina malaysian idol..tapi sy cute sket dr dia..opss...seriously sy xpernah brcinta..xpernah seuumur hidup syade lelaki yg approach sy..sedih kan..mayb sbb sy niagk pemalu orgnya..kemudian beberapa bulan yg lalu adeteman sepejabat tetapi berlainan dept. menghulur salamperkenalan...ingin berkawan dgn sy..katanya sudah lamamemerhatikan sy..kiranya perkara inilah yg mengubahkehidupan sy..


walaupun berat hati sy nk menyambutsalammya..sebenarnya sy kurang keyakinan dgn dirisy..sy sedar diri sy ni..tapi setelah difikirkansemasaknya..sampai bila sy hendak begini..hidupkeseorangan..tiada teman bicara..jadi sy telah membukapintu hati sy terhadap dia..setelah sy yakin dgnkesungguhan dia mahu berkawan dgn sy.. setiap hari dia akn call sy 2@3 kali sehari..


xkiralad opis @ umh..sy rsakan ms tu..he's the one...the onlyone..dia nk jadikan sy teman wanita dia walaupun brseminggu kami agk serius..tapi sy tolak cara baik..sykatakn padanya berila sy ms..sbb sy xnk kecewa dkemudian hari..sy nk kenal dia lagi..keluar dgn diapon sy xpenah..camne nk jadik awek dia..sy jugaperlukan kepastian samada dia serius atau just nkmemain ngan sy.. buat pengetahuan MakMerah dia muda setahun drsy..


kemudian beberapa hari kemudian dia stopcall/msg/ym sy..sehari..mungkin dia sibuk..2harimungkin dia xde kredit..masuk 3 hari sy dh xtahan..i'mmiss him so much..hari tu br sy sedar yg sy mmg sudahjatuh hati dgn dia..dia mendiamkan diri hampirseminggu..kemudian timbul balik..kemudian hilangsemula..sy jadi bingung..sehinggalah sebulan kemudiandia ym dgn sy bercerita ttg masalah dia..katanya aweklama nk kembali..kemudian dsokong oleh makdia..katanya wanita tu byk mengambil hati maknya..diadlm dilema..samada menurut kemahuan ibu @dirisendri..bullshit!!


tika dan saat itu sy rasakan diri sy tertipu dgnjanji manis seorg lelaki..sy mmg xsangka..setelah sybuka hati menerima dia..ini balasan yg sy terima..symmg rs alasan dia xlogik..dia seperti mahu melarikandiri dr sy..sakit hati..kecewa..terkilan..semuanyaade..mmg sy marah sgt..tapi sy diamkan sj..syxmampu..kenape bende ni blh jadi pd sy..lebih baik dia x wujud langsung dlm hidup sy kalu pengakhirnyabegini..biarla sy bersendirian spt sblm ni..keadaanini benar2 mendera perasaan sy..


selepas tu dia xlagi menghubungi sy..tapi lepasperistiwa tu dia ade memberi sy gelangtgn..cd lagu ygdiburn sendri..lagu2 yg sy ske..tapi kenapa..sysendiri xpaham..dulu dia buang sy..tapi kadangkalacara dia layan sy seperti masih sukakan sy..pandanganmatanya...sume tu sukar sy lupakan..kekadang tu..smssy xpernah berbalas..sy benci dia..tapi dlm masa ygsama sy sgt merindui dia..maklumla dia yg pertama bgsy..


tiada hari sy x mengingati dia..bayangan dia sentiasamengganggu hidup sy..sy sgt rindukan dia..sy tahuperbuatan sy ni bodoh..sia2..sbb dia xtau perasaansy..jika terserempak d pejabat..sy akn buat mukaselamba padahal dalam hati sy hanya tuhan sja ygtahu..sampai bila sy akan begini...?


setiap saat syterkenangkan dia..puas sudah sy cuba melupakandia..tapi xboleh..sy dh xberdaya lagi...malam sybertemankan airmata..tolongla sy MakMerah..takkan synk berterus terang dgn dia..sy xdpt terimapenolakan..sy takut..huhuhuh...





Linda Shah Alam



2 comments:

A f f e n d i O s m a n said...

kak...

kau memang sesuwai jadi Cik Sri Siantan ala2 dalam berita harian hari ahad tu!


heh....aku dah balik dari bali kak...lalalalala

aRa said...

Hurmm..Linda..Kita sama..ala2 Dina MI..but we're more cuter..agagagaga..I faham ape yg Linda lalui coz i do feel the same..Masalahnya,i suka someone tapi dia tak tau perasaan i terhadap dia..i tak leh nak bgtau dia bkn krn i malu tapi dia dah berpunya..I tak nak hancurkan perhubungan mereka..

All i do now..kita kenang dia tak pa..tapi jgn pernah menaruh harapan..1'st love mmg sukar tok di lupai..Ingat je...tak smua yg kita suka..kita akan miliki..Now,open ur heart 2 accept somebody else in ur life..Linda kena berusaha bab benda ni dtg dr motivasi diri kita sendiri..

Jgn sesekali pandang rendah and berasa malu dgn diri kita sdiri.. Allah pencipta kita..Ade sebab knp kita di beri cubaan..Cubaan Allah adalah kasih syg Allah pada kita.. Agar kita sentiasa ingat pada Nya.. So be confident of urself ok..Try 2 approch new guys..

Take Care Linda..