Sunday, September 30, 2007

To forgive...

Memang aku hangin sesangat kat umah tok nek abang petang smlm..dia mula buat hal dewa diva devu dia. Kemarahanku berkurang bila kakakku terpaksa masuk campur mengsabarkan adiknya ini.



All the way from Mak's house to VA, aku bagi dia peluru berpandu via mulutku ni. Prung prang pong peng pot. Sirman n Gegirl dok diam kematu biarkan aku dengan amarahku.





Marah anak tangan-tangankan. Aku jarang sangat use this application. Jarang. But smlm, memang tangan ni terpaksa naik gak lah.





Aku mula reda bila dia solat, and kudengar doa suara kekasih hatiku. Sirman redakan hatiku dengan biarkan aku tido petang, supaya marahku hilang, i got headache bila aku stress.


After getting our baju raya from Untie Yeli, he brought us to Barn Lanai for the best buka puasa. I m ok cool wt my son already, in fact aku tumpang baring kat katil dia sambil temankan dia buat spelling.


We had a mother son conversation. He agreed wt my words, and I will try to accomodate his request, prior to my mother's power.


Of course, even aku ibunya, aku tetap said sorry to him for my 'mengamuk' today....


6 comments:

Unknown said...

when i was a kid, my mom n dad always teach me the hard way. being scold was a daily routine for me. (bukan dera). My mom always gone crazy when dealing with me. I was the moms' nightmare child! But, after all scolding/rotan/tarik telinga - I thank my mom for that. She makes me a person who i am rite now. ( But I still take full responsibility for the Jerk and asshole part of me!). Mom knows what best!!!. Go for it kak red!

mad redo1 said...

nkao marah ya? nanti kena jual kang... hehehe...

Rickywan said...

Akak,kesian kat abg....hehehe...jgn marah dia kak...rick kesian kalau budak2 ni kena pukul or marah sgt...tapi kesabaran ada had nya kan...

btw....kak, buat yg terbaik untuk anak2...that's very good kak...

Red Mummy said...

yes nan calit calit...sama le kita

aku dah marah tp x de org nak jual pun bang...hiks...bukan takat marah dah, dah mengamuk tahap cipan

ye rick, thanks for yr advise. dont worry, aku bukan jenis dera anak.

Rostam Affendi said...

Bagus baca entry akak kali ni.
Ilmu mendidik anak.
Bekalan masa hadapan.

Redbloodsnow said...

hehe..abg noty camne kak, sampai akak marah sgt neh...huhu.