Wednesday, September 12, 2007

Lunch at MPC...


3 invites, 3 lunches. i hv to skip the other 2 and agreed for this one. Bukan pasai makannya beso, makannya mahal but pasai this would be our last final lunch meeting.

yes, 3 of us are leaving!

siap la satu opis aku heboh ni kang...i m just exaggerating, but korang tau lah, satu mulut ckp, 5 mulut dengo, satu kapal kepoh.

Kalo aku cakap aku ngandung lam blog ni, lam 1 jam 5 org opis aku akan tau, in 5 hours, aku dapat congrates email beratur cam semut...hahaahahahha


Ms Bunga has a nice pair of eyes...


and MsRM (not red mummy of cos) suka bangat gelak. She dah lama sgt ajak akak lunch, sejak bulan 7, pastu there s one day dah kompem, but i hv to cancel her lunch coz akak kena tolong 2 adik adik yang sorang dr moscow and sorang lagi dr spore.




adik2ku both nama Nans wt singular and double Ns. The Hanan lady of sentiasa berada di blog ini tetapi Nan lelaki di Moscow, apa khabar lah kau wahai adik. Lama sudah kau menghilangkan diri. Walaupun bermasalah pada sipolan, janganlah ngan akak ko berendam air mata. aduh...gurindam sik!


**yes nans, this is the MsRM a Director yang aku patut lunch dgn dia dulu but hv to cancel pasal korang dua!!

so anw, the lunch is held at the MPC, Malaysian Petroleum Club. Buffet at RM55 nett, ramadhan buffet is at RM75 nett, kids nye RM48 (so masa ramadhan, kids leh naik klcc lah kejap).

aku gilakan seafood, apatah lg udang merah2 or even oyster. ni lar target pertama mak merah!!!

3pcs of oysters + 4 pcs of udangs...nyam nyam..

tahan puasa ye!



2nd set aku bedal nasi ngan kari ikan cinonit jer wt hati masak kunyit.


3rd set - mushroom soup lak


and again, aku sambung amik oysters and udang ahahhahahaha




The final part is bubur pulut hitam wt my black coffee....




tadaaaaaaa!!! pelut manyak kenyang, aku x nak recommend kowang mkn kat sini, kureng sket lah. value for money is like 5% out of 10. baik pi Bangkok House...

aku pun bukannya pemakan sgt, but since kita nakkan a privacy to soksek seksok..it s a good place to chat lah.


Smile to my readers...

aku byk dpt emails sms ucapan Ramadhan, too many, tak tau nak choose mana for my blog. so i create my own one.

X kisahlah kau siapa, puasa je lah, kalau dah puasa, hati mau baik. Kalau ko rasa ko busuk hati, pikir2lah apa guna ko berpuasa...

..very the direct! Salam Ramadhan...

11 comments:

Zana S said...

kak... sedapnyer udang tuuuuuuuuuuuuuu....

(sib bek lom posa lagik... ekekeke)

MPC ek... penah gak dgr kengkawan citer... sgt tidak berbaloi rega buffet dgn kesedapannyer ituw.. :D

class je lebeh tu...:D

tapi klau nak privacy mmg sesuai sgt.

Sa-Yu-Ri said...

icic...now i know whom are the pple you supposed to have your lunch with till u have to cancel bcoz of me(us)...sory kakred...u can call him or sms him...im sure he will reply or return ur calls back

MOLY said...

mummy gile udang, sama macam gegirl ikot suka makan udang.

jom nnt one day kita bukak pose kat bangkok house tu mummy.

selamat berposeeeeeeeeeeee
:D

p/s: adakah saya boleh menggangu cik puan di pagi2 buta dalam kol 4 pagi ??

equilibrium_space said...

mon dieu...j'adore les huitres avec le citron...s'il te plait, ammenes-y moi cette annee...j'envie d'en manger...

LES HUITRES!!!!!!!!!!!

Orked said...

selamat berpuasa kak red...aku very la bz skrg ni..dtg baca je tak sempat nk mengomen ye..pas raya ...power max, baru la pokpek blk ye...

Anonymous said...

waaaaaaa makan sakan yek..mentang2 esk nk start pose.. =p

Anonymous said...

memandangkan kita berjiran, maka jiran akak ni dtg berkunjung. cubaan untuk memeriahkan blog akak wpun mmg dh meriah. ahaks!

kak,

salam ramadhan. selamat berpose.

kak,

saya serius ni nk jd kwn baik akak. si wengggg tu tetiba soh sy kim slm kat akak. dia janji takkan meroyan selalu2 dh kat blog akak.

kak,
tolong kak. sy tak mo sungguh ni kwn ngn dia. dia wengggg kak.

sd. said...

salam ramadhan buat akak n family.
;)

Red Mummy said...

kowang

salam ramadhan, aku dah ucap awal2 kat entry aku kan

tu apa budak jawa tersesat lak lam blog aku nih??

and yes my photog, u ve to wake me up at 4am, sampai aku jwb tepon. pastu lg 5min tepon lg tu ensure akak ko betul2 dah bgn jalan ke dapo.

5min tepon lg, to double ensure.

gila tol..payah tol nak bgn laaa

equilibrium_space said...

sunggoh cilakak ko ayu...opppsss...pose x baik mencarot!
mmm....sggh kurang sopan anda ye ayu, ngata saya kat blog resaksa merah ni...xpe..xpe..ko tunggu aku k!

hampessssssss

Redbloodsnow said...

psssttt..mmg very the direct arr kak red last part post neh..ekekeke..

whoaaaa...dap arr udang n oyster tuh. meleleh air liur den...

dugaan...dugaan...pocha neh :D