Tuesday, September 18, 2007

Bersama Mak Merah - Sorotan 4




Email 1 - Sue


mak merah,

Assalamualaikum dan salam ramadhan

saya nk melepaskan perasaan lagi sekali. bulan puasa saya tau saya patut bersabar, saya tgh bersabar nih, kalau boleh saya tanak cerita kat sapa2 yg kenal, bagi imej buruk je kan. tp terbuku betul kat dada. saya tak paham betul ngan manusia nih. selfish. terlalu mementingkan diri dan sll cakap tak fikir dulu. arhhh.


saya ingat lg satu hr makhluk nih PMS die kata dgn tajamnya; 'kalau taleh buang sampah tu, panggil je aku' note: umah kami kena buang sampah luar garaj, berat sket kami 2 org tak larat, biasa dia je yg larat.



tayahla nk bgtau kan kalau sampah mmg gedabak kat dapur tu, ko pegila kan buang. dah ko jugak yg kata ko nk buangkan kan. so arini bleh anta EMEL(?) suh kitorg ikut jadual buang sampah *kami ada jadual kemas rumah bla2, die yg buat jugak* bengang nye aku! ntahla, remehkan sebnarnye, tp hati yg hampir nk pulih ni sentiasa nk kembali sakit. saya betimekasih kat komen pembaca mak merah pada kiriman yg lepas, saya ikut yg betul so saya cuba ubahkan diri saya la, sbb saya taleh ubah org kan.


tp org camnih asek nk sakitkan hati saya. saya rasa nk berambus skrg jugak. tp saya mmg tak boleh wat camtu sbb atas pegang janji camtuh.at least 1/1/08 saya angkat kaki. saya mmg dah tak sabar lagi. saya akan balik kampung esok sampai raya nih. saya sungguh sedeh untuk menghadapi kehidupan yg macam nih. saya arap bleh idup ngan baik cam mak merah satu famili.


kdg2 saya pon tak tau apa tujuan saya anta nih, maybe nk luahkan perasaan je kut, anyway saya tau solution nye, saya buang je sampah tuh. cume saya nk smpikan kat sini, kita kalau wat apa2, kene pk jugak perasaan org dan jgn terlalu selfish *saya kemas rumah bila saya nmpk kotor, tak penah ink tunggu ikut jadual2* *buat jadual pon selfish sbb tak bincang ngan org*

terima kasih




14 comments:

Anonymous said...

rasa nak komen pula.first time nih

isu sampah sarap dan kemas rumah ni mmg la amat menyakitkan hati. apatah lagi kalau menjadi orang yg sentiasa membuang sampah sarap orang lain itu. so kepada cik di atas ni...fikir jugak perasaan org yg duk hari2 buang sampah kite tuh...

aku selalu hadapi masalah dgn orang tak tau bila nak angkat sampah nak buang dari dalam rumah ni. setakat ni solution aku beli tong sampah lain. tong sampah ko..lantak la nak berulat pun...malas nak jadi maid orang.

Redbloodsnow said...

**out of topic jap**

kak red!!! awat comot nah muke gegirl tuh. klakar jek z nengok taw. tomey nah die wat2 muke g2...isskkkk..

Anonymous said...

apa si sue merepek ni ha..satu haram pun sy x paham...

ketualanun said...

salam..

seronok tok lihat wajah anak anak. tapi jangan lupa itu la sebenarnya anatara amanah yang kita tanggung. selamat berpuasa..

Ziana said...

alalala comei nye gegirl...
beselera dia mkn..
sampai ke idong...

awat laaa kakred x lap idong nye tuh..

papepon gegirl tetap comei !!!

opsss..sorry..sy xde pe nk komen psl sampah2 tuh...story x clear sgt..papepon..SELAMAT MEMBUANG SAMPAH laa ye! kalau x kite yg buang..sape lg? nk tggu org lain..berulat laa....

daaa!

TJ said...

mlm ni aku nak makan aiskrim ceklat

Azis said...

to sue...
apa2 hal pn jgn la bkira sgt ttg kbersihan ni...kdg2 kita ingat kita btl tp tk sdr dh sakiti ht org lain

Orked said...

tu salah satu benda yg kita kena hadapi kalo kita dok dgn org...sbb org ni ada juta2 perangai dia..tak sama pala otak dgn otak kita...mgkn neuron kt pala otak dia tercedera...tak leh berfungsi spt mana kita berfikir...

buatlah setakat termampu...standard piawaian kita tak sama..mgkn bagi dia rumah sepah mcm tu..kira dah standard kemas.....so dia tak heran sgt la nk kemas2 apa yg patut tu..

erk..dah la..nk sambung masak

p/sss....kak red... topik bln posa, raya2 ni tak de ke...laki bini perang nk blk umah mak ..ngeh ..ngeh...best ooo cite gini time raya!!!!

Miss Nazla said...

daku lebey tetarik ngan gamba2. maap

Zana S said...

Kalau hati dah sakit, benda kecik pun jadi besar. pasal buang sampah nie perkara kecik je... klau leh buat, buat la.. klau tak.. mcm kata kak kiah.. beli tong sampah memasing n sdri mau ingat. hehe..

nmpknyer osmet sue nie pun dah mcm tak suka antara satu sama lain. kesimpulannyer... bangkat kaki lerr...

Anonymous said...

kalu menyewa dgn housemate gitu. pompoan memang ada prob kalu dok sesama...ade2 je yang tk kena.yg peliknya kalau umah sewa lelaki ok je diaorg...

i dulu pn ms dok bujang slalu kena camtu..mmg tk leh..lari..melainkn si sue tu sewa umah sendiri..dok sendiri..

so sendiri pikir la yer:)

Anonymous said...

kak red..nak tanya..mana akak beli tali yang ikat tangan anak akak bila gi shopping tu..tau le nak cari mana..nak guna tali rafia ..kang orang kata dera anak lak..tq..

Red Mummy said...

sunetcute

akak beli kat alamanda

kat baby's shop, modern's mom rasanya..x pun mom & care gitu kedainya...

sume kedai baby ada dik..

echah_syed said...

lame x mkn aiskerim ceklat nie..asik dok minum anlene ceklat jer..sedehnyerr..nk g repot>combi kena dera minum anlene ceklat..hukhuk