Monday, September 17, 2007

The Gold and The Little Diva...


i m trading in some gold collections for my little princess. not for me. at all.

i ve stopped my goldish stage sejak
peristiwa setahun lampau yang sedih pilu ini terjadi. i will never forget this.




aku suka barang kemas. bukan pakai sampai siku, bukan pakai sampai 3,4 sarat kat leher. i wear one each, berat dan tebal. tidak perlu sampai berjurai2 and berpanjang kedepa. every year, few wks b4 raya, i will go to pak pohkong and pak habib and kdg2 to pak tomei to do the trade in. ever year nye collections aku trade in to get the latest design. the hobby starts sejak anak dara till beranak 2.


bila peristiwa hitam tu terjadi, i lost everything. EVERYTHING!!! yang tinggal cuma diamond sets masa bertunang. mana la jari ni muat lg nak pakai, telinga tu muatlah..rantai dah diciloknya dek lahabau tuh. yang paling sedih lam collections yg ilang, ada 1 set of emas paun, turun temurun dr ibuku. setiap anak perempuan dpt satu set. alahai.....x de rezeki. so segala collections dr zaman dara mak aku, ke dara aku, ketuaan aku terus lenyap dirembat.


so sejak itu aku buang hobby berbarang kemas. wpun mampu utk membeli yang baru, tapi aku menidakkan hobi yang satu ini selamanya. insyallah. i dont mind.


the hobby now goes to my gegirl. I let the little diva to hv her own set. and again for this year, i wanted to change her set to a new one. she doesnt know and doesnt care at all for the jewelleries, but i do. i dont hv but i let my princess have the hobby of the mother.



the husband likes my new hobby, if not, he will surely hate hari raya...hahhahahahahahaha.

11 comments:

sd. said...

xde bau dah ke..
erk?

Anonymous said...

cian mumy.. sure puluh ribu yg hilang tp x pe pasni turunkn hobi tu kat gegirl lak..eheheheh =p

Ziana said...

aiyokkk..
habis laaa gegirl..
dok melaram laaa lepas nih..

:)

Azurah Anuar said...

saya suka barang kemas.

tak kira emas atau emas putih asalkan ada nama emas tu boleh lah.

tapi daku tiada mampu membelinya, cuma mengharap belas ikhsan suami itu.

tapi mungkin tahun ni tak dapat sebab dia nak bagi hadiah kat orang yang dapat post gambar telur goreng.

entah apa la nasib ku ini.

sob sob

ehehhe

Orked said...

eh kak, aku de kenai sorang tokei mas kat trengganu tu.... ko nk kenai ke..dia enitime turun kl kak...ape lagi kalo nk date dgn mak diva ni kan...dia pun wat trade in

Red Mummy said...

sayda

akak terpaksa gak tahan laaa nak wat gano

pu3..ms la ni dema bukan nak sgt emas2 ni mak nye je yg lelebih..

ye ziana tp tingernye x tindik lagi laaaaaa...aku x nak la buat kat kedai cina tindik, aku nak mak bidan buatkan..ada baca baca sket hahahahaha

wa gambo goreng tu br 85 inggit jer...lg 6, 7 ribu mintak le kat diaaaa

kak jie aku x nak emas dah sbb aku dah gila diamonds!! ahahhahaha

MOLY said...

untuk saya sempena raya ada tak mummy ???

saya tak suke emas yang berkilau bak kaler kuning keemasan tuh.
dapat emas putih cukup laa
:D

mekasih mummy. i know yu memang baik hati !! ni i sayang yu lebih nih.

;)

kaseh said...

Syoknye...ade anak pompuan...boleh lah bagi dia pakai cam princess..as for me 2 yang ade putera tak delah meriah gitu...terasa kemeriahan hari raye . Kalau kat Melaka kat Kg. Jawa bukan main ramai makcik2 gi serbu kedai emas...

kaseh said...

Amboi meriah sungguh red mummy..syoknyer ade anak pompuan bolehlah beli mcm2 utk dia...as for me ade 2 putera baju pun taklah meriah apetahlah lagi hobi yang cam gini. Kat Melaka nie i tengok kalau dah nak raye bukan main semua orang sibuk gi kedai emas...suke taukeh tu!

Zana S said...

bagus2... dak kecik nie dia tak heran sgt. janji ada.

Sonok gak tgk mak2 duk beli utk anak brg kemas. tapiiiiiiiii....

daku mmg tak mampu.. hukhukhuk...

idea trade in tu ok gak kak. ada gak brg lama yg rasa dah boring pakai nak jual n beli baru. hehe.. bagus2..

Redbloodsnow said...

moyet tol kan si pencilok tuh...sabau jek la kak red, dh bukan rezeki..

pssttt...wahhhh betuah si gegirl tuh ek. bile beso nnti..turns out to be => The QUEEN of GOLD..haha