Wednesday, September 19, 2007

The 7th Ramadhan....


aku cam rajin je nak bergambo memasak arini kan...sampai around 510pm terus dok dapo...

x de lam plan pun..tp ada lam fridge, so goreng la gak ikan sepat masin ni...




ayam goreng menu utama, x de ayam, kena ada ikan goreng coz wajib for sirman and kids...




cadang mmg nak buat kobis msk lemak, tp aku mls nak letak santan so aku buat kobis rebus, campo fishball and telur sebijik aku pecahkan lam nyer...sodap..



abang x makan telur, so bila buat lam ni, dia x tau lah yg dia benornya dia makan telur. ngan budak2 ni kena kentong sket cara nak masak..kalo idak sampai sudah x dimakannya.

asam pedas ikan kurau, ngah mereneh, ada bendi and baby tomatoes.


wawa - ni ghupanya ikan kurau kalo ko nak tau yer...

kasi cuci bersih lu selawat pastu msk lam kuah asam pedas yg ngah gelegak kat dapo.



yey dah siap!!! camni le aku kalo balik keje, x salin baju x buat apa, letak handbag terus dok dapo....

dah siap sume baru tuko uniform. x larat dah aku nak masak sahur kang, tinggal kobis rebus ngan asam pedas ikan seketul jer, share2 le ngan sirman sahur kang...lelain sume dah licin.




Sok ada WAU, korang x nak ke carik kawan2 lama..??


18 comments:

Ziana said...

beposing tepi kuali yg tatahan tuh!
pose paling mahal..

hehehehe

MOLY said...

korang nak tau something x ?? kak red kan .. dia kan .. emmm ..

x pelah. biarlah rahsia ...
agagagaga ~

hangin mak meghah !!!

Anonymous said...

hello, biler open house for buka puasa bersama kak red? :)

Rickywan said...

Uiks..kak, sedap nyer...lapo plak eden ni ha....keje ptg..balik ni nk belasah asam pedas lagik la....

ikan masin..i love so much ikan masin....huhuhu..sepat masin pun best...

Ziana said...

kak red ape ly??

Anonymous said...

waa...tak sangka ek kak red ni pandai masak upernya. nampak je ganazzzz.

bulan2 posa nie asal masuk jer kul 4 ptg, kepala mesti ligat fikir nk msk aper. dulu bujang senang je..main hentan. skang fikir selera suami kena jaga gak.

Anonymous said...

Wowowo..caya laa kakred..
Bersemangat dgn rambut blow + baju keje..maka terhasil laa
Asam pedas..sedap tuuuu

Elyn Sani said...

untung kak red .... sahur x yah masak....

Azurah Anuar said...

i didn't cook yesterday la kak red.

ikan kurau itu ku kenali tapi tak ku ketahui namanya.
eheh.

terima kasih kerana memberi tunjuk ajar

:)

Anonymous said...

wow red,

so you work, do sports & you even can cook! wish i was even a quarter of you.

only sport i do was to naik tangga turun tangga kat my 4 storey office twice a day!

bab masak pulak, i've been told that i supervise better on what & how to cook than i do the cooking.....sigh

Ann

Red Mummy said...

ziana - x de sapa nak ngamikkan gambo da..dema sume x lik lg.

ly - biarlah rahsia, aku jwb biarlah rahsia ko selamanya kang

azra - bley bley, but potluck lah..aku masak air je ok?

rick - aku punggggggggg

raihan - msk2 jer janji bley makan

kan mika kan...rambut sume bakang kira yet bayo mahal gila tu blow.

fozalin - aku panaskan je la lauk bukak puasa, baru lg tu sodappp

wa - aku rajin msk bulan puasa jer...sbb takut sakit perut beli food luor

ye Ann - but my cooking is not as good as my other sisters lah..they are way better than me.

UmiMia said...

Wah...nampak sedap jer asam pedas ikan kurau tu...nyam nyam...masak kobis tu pun nampak ok gak..tapi I cuba elak makan kobis lah..angin...errmm..malam ni i lak kena fikir nak masak apa...tetamu i malam ni tak makan seafood...apa lah...I nak masak ni...tolong kak red...bagi idea....hehehe

Qaseh Bidadari said...

kak red,
sedapnyer..nak sikit leh x??kak red,kite nak cri ar kwn lame,boleh ke?mcm ne?

Anonymous said...

hmm..mesti penat giler kan..balik dari ofis terus masak.
mmg wanita besi la:)

Red Mummy said...

mama...

u kena anto email kat aku ler, alompakagogo@yahoo.com

anto copek sket, jap gi nak publish.

eehan, mak aku leh buat x kan anak dia x leh kan..tp mak aku lg power ler, anak 8 sume siap tip top.

Red Mummy said...

umi - apa ada lam fridge, nak bg idea pun bg le mende nye

Orked said...

kak red...bab menipu nk suruh anak2 mkn tu mmg la...

intan tu tak moh mkn daging lembu sejak dia tgok lembu kena sembelih time raya kt kg...so bile daging aku tipu la ckp ayam..tu masa dia 5-6thn dulu......skrg ni..tak leh dah..dia dah leh beza..muahhh


actly... sayur kubis ko nmpk sedap..leh kali maasak huluQlah sepinggan...

Zana S said...

kekecik leh kentong kak.. dah beso ckit.. dia dah pandai rasa n godak pe dlm lauk.. trussssss di reject.

kekadang pelik la org nie... kata tak mkn daging.. tapi bila wat bergedil daging dia la rembat dulu.. huhu.. penin2..