Friday, August 31, 2007

Red's Independence Day...


kelepasan pulang awal kerana merdeka eve ....700pm still awal dok?


aku ada dinner date ngan mr hensem yang dok stranded lam jem yet aku dah sampai area VA



aku dah agak dah minah ni is my silent reader bila akak sampai je, dia terus senyum2 primadona...




anak dia hensem gila but sirman lupa nak snap2....geram tgk baby dia lar. as usual both husbands x nak be on air...apadarrr. Her name is Shikin, dia pakai kasut tinggit yet akak meghah dah baling kasut lam keter and berselipar jepun ajor..

almost everyday, i got to meet my silent reader, i would like to meet those lalats, as per my teleconversation wt Bro Hazman Tukang Taip, once i submit their ip add to TM and digging from those ip trackers, wt a little bit of time...i will give 2 options to those lalats:



1. You want me to slap you?


2. You want me to kick your ass?


pastu baru aku sambung pi report polis. If you insist to use my comments board, you keep sending those kind of messages, you will have to bear wt it lah...you dont play wt bloggers, you dont play wt hot and famous blaggors, ko kena belek berapa ramai bloggers dah kuor masuk balai, kalo ko still nak aku dig in a lot about you, buatlah. You deserve it.




Kalo ko nak tengok cara permainan mak merah, let s play the game. Sirman is compiling everything, anon2 yg kurang ajar, do send yr comments, the more u send, lagi cepat nama2 korang ni naik ke 'dalam'.




after getting our barang2 dapo, for the long weeknd, as usual bila cuti kena masak memasak, we went to my dad's house.

I love this vespa. it belongs to my abah. vespa ni usianya dah emm..bape ye,45 years minus plus. kaler aaslnya dulu is a gold / brown colour, wt 2 seaters je. vespa ni la yang abah pakai utk anto this Red Diva to my old primary school - Sek Keb Jalan Pasar 1...for 6 years.







Bukan naik berdua ye, naik bertiga ngan abang mak merah, sempit kooo, sakit woo kena dok tettengah dah abang aku dok bakang. bila abang naik sekolah menengah, aku lak kena naik ngan Ayin, dalam gambo atas ni dia yang bwk motor tu lah...dia lak dok tetengah and kakak diva ni lak dok bakang..menempuh jem maha hazab jalan cheras utk pulang ke rumah di Sekolah Alam Shah. ye uols, mak dulu tinggal di Quarters pekerja Sekolah Alam Shah Cheras yang skang dah berpindah ke Putrajaya diganti ngan sekolah lain lak tpt tuh...



so memorable..merdeka mood.






Tiap taun, merdeka eve ke...new year eve ke..gini lah jadinya area umah akak. Lots of ppl parking sesak2 beratur atas bukit VA ni nak nengok fireworks. oghang dah kata f/works takde dr arah klcc, dogil!


Merdeka day to everyone, kita dah 50 tahun merdeka, tapi mentality orang2 yang tak bertamadun, baling batu sembunyi tangan, sungguh la buat aku nak muntah.

Akak nak tanya lah kan 2 soalan, aku tau kita ada Bersama Mak Merah, but i m not gonna post my masalah there, i go to my husband. but kat sini aku nak tanya korang, honestly...

1. apa yang ko dengki ssangat kat akak? Aku jelita ke x lawa ke, aku berlaki, ada anak2, apasal ko riuh sangat ngan my lifestyle. Big deal for you?

2. Berbalik kepada soalan pertama, bermasalah besar sangat ke pada engkau bila aku menjadi Red Diva, kuor paper masuk paper, one of the famous bloggers, got lots of hits, have a happy family so on. Big deal for you?

I will give you the 2 options back, once i gotta know you. My email add is pasted here, my numbers are all there and u can find me everywhere, what s your problem wt me?

My readers are so nice people, but korang yang depan manis belakang anto koments bukan2 tu, jangan kata aku x warning, kesal kemudian ari, being charged jangan nak melolong2.

MERDEKA!!!

11 comments:

Rickywan said...

Kak, ko cakap aku sape lalats yg kaco ko....nanti aku boleh belasah dia, woi..lalat2s...kalau ko nak tahu aku ni bodyguard dia...kalau kacau dia bermakna...

1) Ko dah kacau aku jugak..
2) Aku ade M18, ko nak kene tambak dgn M18??
3) aku ade karate, black belt lagikk..
4) Aku ada kuntaw....
5) Silambam pun ado...
6) kayu hoki, baseball, stering lock pun ado gak..

kalau ko nk aku ubahkan posisi muka ko kebelakang lets try it to be the hero here...

come and try it, kak red don't worry let's kick their ass....

mad redo1 said...

uuuuu... mak merah dah marah sampai tahap gaban... mad redo1 nak mintak diri dululah, nak sembunyi belakang bakul...

Anonymous said...

Nak tanya sikit.

Penubuhan Pakatan BlueQuil tu red anggap sebagai "dengki" ke tak?

Kitorang tubuhkan supaya Red Diva boleh ada better sparing partner than "burberry".

jom lawan boling.

MOLY said...

keluhuran perlembagaan
kedaulatan undang-undang
kesopanan dan kesusilaan

merdekaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

lalats itu mereka bukan merdeka orangnya. sebab tu la sengal. bila dah tak merdeka, phd itu makin menebal. tu yang dok jeles je nok!

p/s: ari nih i dah mc .. jom jom deting!!

MOLY said...

eh baru pasan, dinner lagi kat barn lanai ?? hehehehe ..

Orked said...

Kak,

Bila kita buka semua pintu, makin byk la " tetamu" yg kita dpt..tu ko kena terima..hek...!

Lagi satu, dlm dunia ni sapa suka tgok org lain bahagia...berita org hepi, org bahagia, artis hidup aman damai sapa nk ambek tau........... org lebih suka org tu hidup dlm susah payah sbb tu sedaya upaya lalats tu nak menyusahkan hidup ko.

kita akan jumpa byk jenis manusia, ada hati putih lembut mcm tauhu ( aku la tu kot...cessss........) ada yg hati lembut juga tapi mcm cincau... ada yg guna akal ada yg akal dok pala lutut, mmg mcm²...

Untuk semua pembaca Blog Pencinta Merah ni, ini adalah blog lifestyle..kisah hidup Mak Merak tu.....dia nk letak kisah kasut dia ke, kisah laki dia ke, kisah anak pinak dia ke..kucing lembu kerbau ke...lantakkkkkkkkklah.....suka baca tak suka tekan X atas kt kanan page tu, kalau awak nak cari info ttg kesihatan ttg resepi ttg gossip artis atau ttg sepak terajang dunia politik...... ada byk blog lain kat internet ni.



Kak Red...jgn tensen...jom g blog aku kita wat senam....

Miss Nazla said...

hoh ricky ade stering lock. dia warning kat lalats kalo mau rase muke kat bakang? buleh join tak? saya pun ade stering lock muahahah.


akak, hepy 50th merdeka. mwah mwah

Anonymous said...

assalamualaikum..
uikss.. tatotnyer baca posting kak red kali nie.. err.. saya ni one of the silent readers.. baca je.. tak penah komen langsung apatahlagi nak bagi komen2 yg nyakitkan atie.. anyway..saya suka baca blog akak.. ari2 mesti baca... ngeh ngeh ngeh..

yana from ipoh

Anonymous said...

as'kum
kak..saya ni one of silent readers kakred..
tap penah lagsung bagi komen b4 ni apatah lagi komen yg nyakitkan atie..
ari2 baca blos kak.. suker..ngeh ngeh ngeh
anyway salam kenal..

yana from ipoh

Unknown said...

kak,ni bukan tahap lalats dh...langau terus...dok bzz bzz kat tinge org..
amik ridsect spray jer...

Harajuku PearL said...

best lah cuti cuti ngan family kan...Have a good Merdeka break..!!

P&P