Tuesday, August 21, 2007

Corat corets in Melaka..




sambutan dari orang melaka utk kedatangan red diva....



aku melihat kedivaan seorang wanita mendapat sebuah bilik yang besar, x campo lagi extra bed anak2 nya...




aku melihat 2 anak kecil yang begitu rajin belajar di bilik hotel EQ walaupun sedang dalam cuti2 msia...

anak2 sapa ni...


aku melihat betapa kasih ibu bersama anak lelakinya...walking side by side..hugging.

ingin saja ditempekkan tanda 'TA' utk ejaan kasturi itu....alangkan ...





sungguh tinggi wanita itu, 7 kaki tu..!



melawat melaka tetapi tinggalan sejarah yang patah sebelah??


dan ko akan melihat 4 bayang2 yang penuh kasih sayang dan sentiasa bersama dalam hidup mereka...




aku melihat seorang ibu yang asyik bergayut melayan kerenah peminat2nya sambil anak daranya ingin lena di pangkuan ibunya yang very the busy di musim cuti2 msia...

dan anak lelakinya juga tidur lena di dalam bus double decker itu..



ya waduh! ibunya juga bisa tidur di dalam bas beralaskan bantal peha suaminya...


pi berjalan ke pi membongkang korang ni?

(1 1/2 jam lam bas pusing2 melaka, hasilnya tido?)



pengiktirafan sebagai diva, sit at the back.... (sebab sebul nyibuk dok kat depan)




bendera dan banner gah menuju 50 tahun kemerdekaan...



orang tua yang x paham bahasa bila dikata 'dilarang memanjat' tapi diletak jugak anak2 kecil itu di atas nya sambil cubaan menutup ejaan larangan...

tetapi anak merdeka tetap ingin menyanyi Negaraku walau dikelilingi air sungai teh tarik..




majmuknya kita hingga di jonker street juga ada perayaan utk menyalai belaan mereka..




hentian keretapi di melaka yang tidak akan bergerak ke mana..


dan apabila orang penang mai melaka, 2 cara utk mengenali mereka:


1. loghat penang dema


2. ko nengok gelang tangannya

14 comments:

Elyn Sani said...

ngeh ngeh ngeh ske tgk muke akak last pic tu ...... ekekekek

Anonymous said...

budak tu, yang duduk dekat dengan belaan yg disalai tu pakai baju sama macam g*girl,

terperanjat aku bila iingatkan g*girl nak gi main dekat dengan belaan tu.

anyway, imej untuk posting emas aku tu dah boleh tukar dengan gambar yg paling bawah.

Rickywan said...

pic akak vouge gitew....

Anonymous said...

woohooooo gelang iteww untuk mengenali makcik2 yang mai dari penang nooooo.. anak dara takdak duit nak beli gelang bebanyak tuh. ehehehehe~ akak, opis org kat bandar sri permaisuri aaaa...xkan nak ke klcc kalau mau deting sama akak?

Sa-Yu-Ri said...

e keris is damn nice.....pic yg u all maik 1 fam berderet2 mcm tut tut train pon cute la...heh

-->gelang cik kak tu waduhhhh...mcm org boyan lar!!

Lestat said...

satu ofis aku gelak tgk gbr last tu..very profesional utk ekspresi muka..congrats kak red.

Zana S said...

wakakakaka... gambar last tu yg paling tak menahan tuh.

Berani tahap gaban diorg nie duk bawak tgn ke bandar ek. mau kena potong tuh. iskh2.. bahya2.

Adi Osman said...

comel pulak menatang kat jonker street tu kak! hehehehe

babyarisha said...

amboih aih~~
jauh dr utara mai selatan just nk naik bas double decker tuh..
kt penang xdak ler..
wakaka..gelang tuh emas betul ker zhullian saja?

MOLY said...

hahahaha .. gambo yang last sekali tuh tak tahan !!! :)) :))

kwang kwang kwang .. mengerlippppppp !!!

mad redo1 said...

aku yang letih jalan jauh ni makin letih baca posting yang berjela-jela tuh, mujur le aku ni yang memang yang spesis yang suka membaca... hehehe...

Orked said...

lepas ko tgok makcik penang tu , ko pun paw laki ko gelang mas gak kan, kak kan....muahahaha...

Red Mummy said...

aku dah agak dah mesti korang tuju kat last photo tuh!

anw..

aku dah benti brg kemas la sejak umah aku kena pecah last yr..

kakakakakkakaka

Anonymous said...

Gambar gelang tu lambat keluar,
Aku baru kemaskini posting semalam tambah gambar gelang tu.

rujuk

Harga Emas Malaysia