Thursday, February 07, 2008

White rubber...

sunyi sepi blog sana sini, aku nak update pun x de mood bila tengok visitors very the light one. isnin la tu baru up balik. so aku post light2 issue and photo je lah ye uols.

first day or raya cina, wah x de maknanya nak ke mana...abang has to finish up his hwork first. mentang2 la sekolah cina, raya cina kan..hwork dia pun sket bebenor. kalo weekend tu bagi hwork hazab x hengat cikgu si abang.

aku carik rubber dia, tiga pencel box x de, tiap minggu adalah 2,3 pcs aku kena letak baru. makan rubber ke budak2 ni..

so bukan sbb mak ko kedekut tp aku sakit le ati asik rubbernya ilang x campo tolak pencils lg tu. jadi aku potong kerat dua getah pemadamnya.

lalalalaa....

11 comments:

MariahRohaini said...

Kak Red, kalau my sister, anak-anak dia bukan setakat eraser, pensil berkotak-kotak, pensil kaler pun samer gak... kira kak red kurang sikit ler dari my sister, setakat eraser jer....

Anonymous said...

anak sedara yg lelaki laen pulak. dia koleksi rubber.. byk sgt getah pemadam kat pencil case. duit jajan semua beli rubber.. :D

TJ said...

ko takde keje lain ke red selain dari mengerat rubber ? ... lalalala

deasa said...

sib baik tak kerat 4! :P sekolah cina memang byk homework..tp tkpe, susah2 dulu, bersenang2 kemudian...

Anonymous said...

pencil dia tak ilang ke kak?
ke kwn2 sekolah cina tu bersivik skit?

viruspadu said...

itu namanya berjimat cermat kak,

patut akak kerat 4 ke kerat 8 ker, buat kerat ala2 potong kek tu, baru seswai kan... sampi kerat, nyanyi lagu besday pun ok... hiks

sy pun ala2 malas nak update tau, lgpun kamera yilek, lg ler malas huh

Red Mummy said...

LLT - ni baru kisah rubber lom msk pensel ngan kaler pensel lg oi..ha pembaris nye bagai.. wah gitu ada sambungan

anon - mesti ramai kawan2 dia yg ilang rubber kan kan kan??

tj - aku x de keje gitu, aku geram la asik ilang je rubber, dr tadika sampai la ni pun sama je record nya

deasa - rubber ni takde plak jenis pakai buang kan, menci tau asik ganti baru jer


husna oi pencel tu toksah ckp la, arini aku letak 2 btg, balik nnt dia bawak suku batang yg tah sapa2 punyalah...

vp - kecik bebenor jeling lak abang kang kalo aku kerat 8 ahahhahaa

NN said...

kakred, len kali gune sume barang2 kaler merah... pesan jugak kat abang itu, kalu barang die ilang, nampak je yg kaler merah, bedal je balik...haa, kan ke sonang..!!

Red Mummy said...

nikli oh ko x tau ke abang x suka red colour, his fav is blue! apa mende kena biru, aku letak merah, harus dia x bwk gi sekolahhh

chekgu Bani Hassim said...

Akak, skg nih kat SKBangi tu musim dak2 main rubber kak...
Try tanyer abg dier main rubber ke kat skola...
Tu la pasal agaknyer ilang sume rubbernyer...
Kat skola sye, berlambak2 rubber yang dikoleksikan dek cekgu disiplin sebab dak2 nih men rubber dalam kelas...
Distrcted sungguh!!!

Ceera said...

blog saya lagi sunyi sepi, hehehe... besok gak la saya update...