Wednesday, June 13, 2007

Rain rain go away....


i remember one thing, kalau today kita suka, kena ingat sok lusa ada duka.



sepanjang masa akak kat beijing, i look so happy, oh yes i was happy, mmg the holiday was so fantastic. tapi akak tetap ingat bila kita di atas x semestinya kita diva sentiasa, at one time, kita akan down for a while jugak.



so 2 bad news boom boom bang right after i come back from the long holiday.



first bad news


my maid nak quit, she will serve me sampai cukup bulan ni ajer. Her husband is transfered to klang and she has to follow of course lah. i remember i made an entry bout her few months ago, and now i ve to find a new maid. no - i dont go for an indon maid pls, my previous maids were all msians, semuanya sabahan. and they dont stay together wt me, the first condition is the maid has to stay near by my house, walking distance to her/my house of course. pastu, umur must be 40s and above and of cos lastly, can be trusted as she will be the person yang kena jaga umah akak.



the benefits that i give to my maid are, once a year bonus for her, some extra pocket money if she falls sick or anak2 nak pi masuk sekolah/uni so on, and some buah tangan or apa2 jer lah yang i can give away to her and family.


so far, my maid loves to work wt me, coz i dont hv to control them, they will do the keje umah while i m working, so she can peacefully do her job wtout my supervision.


so i need a new maid. and i hv told my people to get me one, susahnya nak dapat. 1st july ni kalau blog akak berperam means akak lah kena jadi maid di rumah sendiri. x tahan ngan baju yg nak diiron tuh, mau aku anto dobi lah pasni.



what s the 2nd bad news lak



some ppl are born to be so stupid! hell yes for my cursing but i dont hv the guts to tell that fellow how stupid he was, so let me just bambu him in my own blog. my celcom line is upgrading for some 3Gs or pejadah tah. so i gave away my celcom line from my motorola's mobile for this mangkuk berayun to do the upgrading.


first step that he did was to transfer my phonebooks from the simcard to the phone. ada 3 numbers je from the simcards, and mangkuk ni did something stupid, bila he actually overwriting my contacts in the mobile phonebook. OVERWRITING!!!


i have almost 1000 contacts, from my 10 yrs ago punya contact up to now, all frens families and bloggers numbers or even the famous buddies numbers are all in the memory.


kak red, saya rasa saya dah overwrite akak punya contacts and erased it all, rasanya ni tak boleh dapat balik ni


i dont want to see your face here, bring my hp wt u and pass to yr supervisor and i want all my contacts in my list back.


i cried. they have tried their best but it seems that i will not get a good news for my contacts back. curse him! pls dont ask me kenapa akak kena do all these process, semua ada sebab musababnya.


dear bloggers and readers,


can u pls sms me (dont send business cards pls) to my celcom line 019 320 6264 and do tell me yr name as well. right now, i m only depending 2 my 012 320 6264 (yeas, u just change the 019 to 012 coz the rest of the numbers sumer sama). i seldom use my 012, coz i dont like the sony's mobile.


i m so not in the mood right now. HALLO!!! CINO JUAL HP KAT SG WANG PUN TAU APA COPY APA OVERWRITE LAH!! BODOH!!!




18 comments:

mad redo1 said...

kang dah kena bodoh... hehehe...

Rickywan said...

Sakit hati kak red yer...apa punya mangkok....

Red Mummy said...

mmg bodoh!!!

geram aku..

padanlah contract dia x diextendkan!

klubbkidd said...

1. bab maid tuh nak aku rekomen tak *gelak*
2. bab nombor tuh, tuh bebanyak HP always make a copy ler in the other phones
3. a hug je ke from beijing..??? priceler konon. ahaks

PS
my number kat blog ada...

Noushy Syah said...

Welcome back kak Red!ALhamdulillah selamat sampai.

p/s Wahhh, KL mmg ujan and flooding lagi...

Elyn Sani said...

waduh2, betul2 bodoh!! die x tau nk beza kan antara copy ngan overwrite ker..... huh.

tehbunga said...

pity ko red, I know how you feel, if i were u, i also felt the same way..ko dah seranah cukup2 ke kat celcom staff tu..

aku punn dah serik ambik indon maid, cukup le 2 tahun..takmboh lagik dah..susah senang bior le aku sepak terajang anak banak, dah takleh cope nanti aku apply aje weekend maid on daily basis..

Zana S said...

huhu.. cian kak red.. sabar2.. tarik nafas dalam2.. pastu tahan... jgn lepas tau.. ngehehhehe...sabau kak red.. susah2 tampau jek dak celcom tuh.
Zana dulu pun ada history gak ngan dak celcom nie. mmg lembab buta kayu. tukar sim card tapi dia tak transfer no tuh ke phone. dahhhhhh satu keja nak patah balik. pastu supervisor dia plak bukak citer tu budak telekom transfer celcom la bla2 bla bla.. tapi zana ckp satu je.. peke bengap sgt. takkan itu pun nak kabo. Blah la pastuh. huh! mmg kayu la deme nie!

eVerYthInG SHASHAY @ ASH said...

oke no phone no ic no surat beranak semua eden antakan kek ekau punyo yahoo .. soba-sobakan diri ekau ngan testing2 nie ekk ..

FAIZUL said...

alamak sian!!
more than 1000 cntact numebr?
cm ner nak korek satu2 tu?
hehehehe...

kan dah keen bodoh free kan mamat tu..
kasen ak yg umur 8 taun pon tau overwrite tu aper..jadah bongok tol!!

emyzuraina said...

welcome back...

ksian k.red.. dah le xde maid nnti..xpe2.. k.red sndri bleh jd tumirh.. ngehehe...bnyk beno nombo..sian die ilang sumenye..huhu...dpt bsdeh sme je..

me said...

takpe2 kak red.. nnt dpt balik bit by bit numbers tu. kalo xdpt, anggap je takde jodoh ngan dorang. huhu. marah puas2 n then let it go je nnti lame2 marah ilang pulak akak nyer awet muda ;-) :-D hihi.

Faizah said...

This is for u..

kadang2 Allah SWT hilangkan sekejap matahari..kemudian diturunkannya pula hujan dan ribut..puas kita mencari di mana mataari..rupa2nya Dia nak hadiahkan kita PELANGI...

Ada hikmah dibalik semua kejadiankan..

Red Mummy said...

nak keter baru...kot le pelanginya kan...

umah baru ke ...another pelangi

holiday to europe lak...another pelangi

oh i m so down today..

they still cant fix my phone.

Orked said...

saabr ye kak, nnt aku sms ye.

kita tak akan hehilangan apa yg tidak kita miliki..hek....

aku pun ari ni blur² lagi..tadi g hospital

zilazaki said...

semekom kak red...

sian la bdak tu free2 kene bodoh...

klu sy dah lame bdak tu kene PANG!!

kak...sy nk isi borang kekosongan jawatan tu..

gaji ble runding...

stuju...??

ade tokoh org gaji kah aku??

Unknown said...

kak red...
ambik number kak red leh??
I give mine to you if u give permission...

Andai kalo khairi jadi akak masa tu...
mahu kene baham dealer tue

Harajuku PearL said...

oh dear oh dear oh dear....sometime cobaan datang berbagai macam bentuk..sabar ye....

Pearl