Friday, March 21, 2008

Sambutan Maulud Nabi...



today my son ada sambutan maulidul rasul kat sek agamanya. dari semalam dia reminded me that he has to wear baju melayu cantik. so depa berarak satu sekolah ke satu taman aku pun x tau, bila aku sampai this is already the final round.



abang bawak duit belanja, dah banyak kali bfast wt his daddy, so dad ajar dia detaily, yet kalo ngan aku, aku yg belikan hidangkan. tu le beza mak ngan bapak kan. bapak nya sume suh anak buat sendiri, kata sirman, kalo x sampai bila dia x tau. kata aku lak, biarlah aku buatkan kalo dah aku ada sama bfast... 2 suara 2 pendapat.



dia bukannya kira pun duit baki yang tok aji tu bagi. kadang2 aku tengok budak2 baya dia dah lebih matang dari anak aku sorang ni yang macam 6 taun jer lagi. but for sirman's perception lak, selagi awak mengendong dia kulu kilir selagi tu lah dia x leh nak berdiri matang...

bising je la sirman ni kan...ai ada sorang je tau anak lelaki. kalo ada 2,3 org lagi anak lelaki pun, sama gak aku buat, budak besar pun x leh besar dok mak mengekor.




mbe taun ni je lah aku mengekor abang...taun depan ikut rentak dia sendiri la, he should be fine by year 2 already, kotlah kan. ada gak sirman ckp, menyampah gamaknya kawan2 abang, mak ko ni asik datang jer bfast ngan ko. agaknya lah...

dulik!

aku tak tunggu lama pun, dia ngah makan lagi aku challo, i hv to be a pick up despatch for menara tower menara today...

3 comments:

Mrs.Sheikh said...

akak..
takpe selagi leh ikut, ikut kan kak..
ada sorang je anak laki kan..
dialah racun dialah penawarr
so..
lantak pi le sape kutuk akak
asyik menempek kat abang kan...

Unknown said...

hehe

kasih seorang ayah :D tak ternilai di masa depan :D

JD-Kiss said...

alaa kakred..
bgus ape..sentiasa aware..
kan skang mcm2 cter ada..
sini ilang..situ ilang..
kan slamat ibu ada bersama.. :)

p/s:bertuah abg..