Monday, April 23, 2007

Please forgive me...

Today, i received an apology email from someone, some of the contents:


I regret of my lost of control on my temper, for whatever reason I did that does not concerned to anybody. So, I strongly hope that the past conflict between us would be left behind as it is, unconditionally. Before I end my letter, I really hope that you could apologize me for my big mistake.


Memohon maaf adalah satu perkara yang sukar untuk kita lakukan. Dulu, akak berada di takuk begitu, for me walaupun akak salah, x kan akak menyerah maaf. but masa berubah seiring dengan perjalanan hidup kita yang penuh dengan pengalaman dan pancaroba. Akak akan cuba menjadi pemohon maaf, serendah2nya apatah lagi memaafkan.


Untuk penghantar email tersebut (i ve replied to XX personally, anw)...biarlah kita bersenyum bahasa dari bermasam muka.


Tetapi ada juga yang telah terang-terang melakukan kesilapan, dengan secara langsung mahupun tidak, tetap enggan memohon kemaafan, tetap enggan merendahkan diri. Sendiri tanggunglah rasa bersalah tu ye dik.


To the sender I m so happy for you, be cool ok?

8 comments:

Lestat said...

sedangkan lidah lagi tegigit..inikan pula kengakwan..eh!!apa aku merepek ni, betul ke tak ayat aku tu..betul tu kak. aku dulu pun camtu gak, nak mita maaf. sori beb. ahakss..sekarang dan ok dah.mulut ni ringan je nak ucap maaf kalau tersilap dan terkasar bahasa.

sayda said...

my way: do forgive but dont forget.
once u've made mistakes i'l last 4eva.it wouldnt change.

kujie said...

Salam Kak Red,

Saya pun nak minta maaf le juga kakred, mana la tau kita tak berkesempatan. Esok belum tentu ada.... Mulianya hati org yg memaafkan.....

KakRed....29/04 nnt sy tak leh arr g bowling kt Mines...nak blk kg nk jenguk anak saudara saya tu....sejak lahir dan bermastautin kat hospital sebab jantung berlubang tu..saya belum sempat jenguk..saya tak mahu menyesal...sayangilah orang yang kita sayang sewaktu hidupnya...saya nak balik kampung...wa'aaa......nak balik...kalo boleh nak balik hati ni juga.

Kebanyakkan orang akan dapat merasa bahagia apabila mereka mahu menjernihkan fikiran - Abraham Lincold

maksutimah said...

thumbs up for your EQ Red. mak bagga nok.

darling8tabby said...

ye la kan..kadang nak minta maaf tu cam susah kan..:)

ak_0143 said...

marilah kita bermaafan...

ingat hari raya je kena maaf-maaf??

good2 kak red!

joey said...

syabbas bette...kemaafan dendam yang terindah....ahaks cam tajuk lagu la plak....

tapi kan....kalau orang dah minta maaf...kita seharusnya memaafkan...tak gitu kak red?

semoga kita dapat berbaik -baik semula...barula COOL kan???

from peedee with love.... said...

memang sukar untuk mengucapkan maaf...tapi maaf adalah semulia-mulia ayat....yang diucapkan ikhlas dari hati...baguslah kalau da ok balik!!