Monday, January 14, 2008

Love story...



cerita ini mungkin tidak membawa makna pada anda semua. tetapi pada saya cerita ini adalah sebuah cerita cinta betapa kasihnya anak pada ibunya...




pagi sabtu dalam keadaan mamai bangun tidur aku tanya abang nak makan apa coz dia baru kebah demam. suara masih lagi serak. satu hapa dia x nak makan. so takkan nak biarkan perutnya kosong, lam mamai2 aku tanak bubur nasi for him. lam mamai2 tu gak aku letak garam terlebih la pulak.



bila dah siap bubur nasi, aku letak lam tware biru, his fav colour and aku suap la dia. baru sesudu suap dia x nak, dia ni kan mmg payah nak makan. entah angin apa yang buat aku merajuk, aku terus letak tware bubur atas meja makan and blah masuk bilik tafakur atas katil.

memang maknya sentap ok!! merajuk gila mak dia...



shortly later, dad told him that his mother ngah merajuk ya hamat lam bilik. so he came jenguk and terus cakap kat daddynya..


'oh abang tau kenapa mummy merajuk'




x lama pastu dia datang pujuk2 aku....maknya menangis sedih yer. sedih menangis merajuk ngan si anak yang tak nak makan, and sedih menangis bila si anak pujuk si mak, yang paling buat maknya sedih bila si anak amik tware bubur biru and makan wpun si anak x suka bubur nasi.



pandainya si anak kecilku amik ati mak dia... wpun dia x abihkan bubur nasi itu, tapi usaha dia nak memujuk hatiku...sungguh sangat aku appreciate.




Abang nak buat mummy happy.... Abang tak nak Mummy sad kalau abang tak makan


26 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

hukala dik non... ari ni ko dah buat aku menitik airmata baca cerita ko... tersentuh hati aku baca cerita ko nih...alahai baiknya abang faham maknya tgh merajuk... sob sob sob!!!

dunhill@*london-paris-new york* said...

tersentuh aku dengor.. mmm i think u did a great job as a mother.. bagus abang pujuk2 mummy..

Masa kekecik dulu selalu gak aku risaukan bout my mom.. fikir bkn2.. dia dah smpai tmpt kerja ke.. naper dia blk lmbt.. etc2.. selalu je aku call tmpt kerja dia..

Mmmm Abang tu nak mak nyer happy.. biasa la anak sulung.. ;) nakal2 pun.. tetap sayang ngan risaukan akan mak nyer.. ;) apaknya pun sama.. ;)

Anonymous said...

sedih baca...menitik jua air mata....u have such a wonderful kid....

aRa RaMaDhAn said...

Kak red....very touching...ngalir gak air mata i..Kasih sayang ibu dan anak tak dpt di putuskan..

I'm so proud of abang..

Ziana said...

kakkk..touchingnye!!!

sebak sy baca entry nih..
tkeluar gak laa air mata...
;(

goodboy abg!
jgn bg mummy sedih tau...

Anonymous said...

suddenly i remember my mom kat hometown kat nun..ape lah my mom makan today ye.. nak tepon dah tengah malam...syurga di bawah tapak kaki ibu ye k red kan? :)

Miss Nazla said...

im touched. i like the way abang handle the situation. u must be proud! u raised him well sis.

Witty Angel said...

sangatttt sweetttt...sweet sangat2..u r lucky to have such a great n sweet son!!!

Mrs.Sheikh said...

kak red..

mudah-mudahan abang akan terus menjadi anak yg soleh...
:)

ita.itu said...

alahai..pndi abg ek..sensitip gak dia ye...

what everr said...

bagus laa abg nie..sentiasa memahami...

untung kak merah :)
saper laa dpt jadi menantu tueee

Unknown said...

im so touched... untung kak red..

eLLy said...

soo Sweet...

Anonymous said...

Chey, biasak. Sesape branak bulan October ni mmg tu lahhhh kelebihannye.

*ahem ahem*

UmiMia said...

tersentuh baca...bagus abang pandai ambik hati mummy dia...semoga sikap ni akan dibawa hingga dewasa.....amin...

Unknown said...

:D

well red mummy raised her children very well...

Mama_Nofal said...

bgenang plak airmata bc entry nih..abg mmg good boy laa

~LIZA~ said...

so sweet :)

. said...

tersentuhnya baca entry ni kakred.. kecik2 pun pandai mujuk maknya.. like naz said, u raised him well kak red, indeed u have raised ur little boy to be a great young man. he'll sure know how to respect women (gf, wife) when he has one in the future, insyaAllah.. :'-)

Ceera said...

alamak, saya pun sedih la... sempat ku tahan air mata ku, =P

pandai abang amik hati mummy...

Anonymous said...

very the Sweet story.....

Unknown said...

tersebakkk...isk..isk..teringat kt mak kt kampung....

n Z r A said...

*sebak*
makkk, nak balekk..
congrats kak Red coz u hv the most expensive property in this world =D

Rostam Affendi said...

Kak red..
Kita berbesan nak???
Heheh..

Red Mummy said...

lam semua orang syahdu teringat kat mak memasing..

tu diah otam ngan gaya selambanya

nak jadikan anak bujang aku menantu hahahahahhaha

beza dema 7 taun tu tam...kalo jd besan, besan aku tokey 10 Bangi Chicken House, ha boleh lah tu..

Anonymous said...

huhu sedihnyer..
menitis airmata pg2 ni..